in

Magyarországhoz közeli sípályák, amit 2-3 óra alatt elérhetünk!

Télen a nagy hóban, nincs is más jobb kültéri sportolás, mint a síelés, sífutás és a szánkózás. Ebben a cikkben a Magyarországhoz közeli sípályákat gyűjtöttünk össze, melyeket Budapesttől számított 3-4, maximum 5 órás vezetéssel könnyen elérhetünk.

Szlovákia – Jasná-Chopok síközpont 🇸🇰

A szlovákiai Chopok illetve Gyömbér, nagyon népszerű a magyar utasok körében. Nyáron jó nagyokat kirándulhatunk itt, télen pedig milliónyi programlehetőség adódik. Budapesttől 230, míg a magyar határtól csupán 140 kilométerre járunk. Ha a Chopoknak vesszük az irányt, biztosan hallunk majd magyar szavakat a helyszínen.

🚘 Utazás: Budapest irányából a 2A autópályán Vácot megkerülve folyamatosan Hont felé tartunk. Vácig autópályán haladunk, majd nagyon jó minőségű gyorsforgalmi, végül autóúton érünk át Szlovákiába. Szlovákiában Zólyom, Besztercebánya majd Chopok az útvonal. Zólyomnál autópálya könnyíti a haladásunkat, ezt leszámítva jó minőségű autóúton érünk el a hegy lábáig. Budapesttől 3,5 óra az utazási idő.

Sípálya Magyarországhoz közel Szlovákiában
Ilyen szépen karbantartott, lankás pálya vár ránk

A Jasná síparadicsom a Chopok hegység északi és déli oldalán terül el. Egy hatalmas területről van szó. Közel 50 kilométernyi sípálya található itt. Az alsó állomások nagyjából ezer méteren vannak, míg a Chopok csúcs 2000 méter magas. A síterep nagy részét könnyű-haladó pályák teszik ki. Mivel bőven 1000 méter felett vagyunk, ezért a Jasná sípályán akár 150 napos szezonnal számolhatunk. Adott a friss hó és a hatalmas terület,

ezért a Jasná Szlovákia legnépszerűbb síterepe. 🗻😎

Az egész Jasná egy modern síparadicsom
Nagyon igényes és modern a sípálya minden felszerelése

Magyarország irányából a Chopok déli lejtője van közelebb. Itt 2 hatalmas parkoló, a Srdiecko Hotel (melyről még részletesebben írok) és több apartmanház található. Ha kezdő vagyunk, vagy gyerekkel érkezünk, rögtön itt a sípálya elején több kezdő útvonalat találunk. Éjszakai síelés a Bijela put pályán (a Magyarországhoz közeli oldalon) van. A sípályán egyébiránt 400 hóágyú, 5 kabinos, 8 ülős és 5 húzós felvonó található. Nagyon igényesen van kialakítva a pálya minden egyes része: felvonók, érkező épületek, étkező- mellék helyiségek, egyszóval minden. Nem véletlen a Jasná Szlovákia legjobb síterepe.

Mindenki boldog Szlovákiában a sípályán
Már csak egy szuper kis apartman kell

Szállás szempontjából a mind az északi, mind a déli bejáratnál a helyszínen néhány 10 apartman, illetve hotel található, melyeket nagyon gyorsan lefoglalnak. Ha itt nincs szabad szállás, sajnos kocsikáznunk kell a környező településekig. Itt a Chopok sajnos kicsit hegyvidéki terület, nagyon kevés pályaszállás van. Érdemes egyébként keresni és itt a dél oldalon, akár a szomszéd faluban szállást foglalni, mert a Jasná északi bejárata jó 70 kilométeres kerülőre esik.

• magasság: 943 m – 2004 m
  • teljes hossz: 44,5 km
  • szintek: 🔵 19 km könnyű, 🔴 18 km haladó, ⚫ 7,4 km nehéz
  • hóágyú: 400 db
  • nyitvatartás: 2023.11.25. – 2024.05.05. 8.30-16 óra között

Jasná síbérlet árak euróban (2023/2024) 💶

• Szezontól függően változnak az árak
  • 1 napos
    felnőtt 29-49, tanuló 24-40, gyerek 21-35
  • 2 napos
    felnőtt 57-97, tanuló 46-77, gyerek 40-68
  • 3 napos
    felnőtt 85-145, tanuló 68-116, gyerek 60-101
  • 4 napos
    felnőtt 116-187, tanuló 93-149, gyerek 81-131

Szállások a Jasná sípálya mellett 🛌🏨

Sokat foglalt apartmanok, hotelek közvetlenül a sípálya mellett.

Szép hotel a sífelvonó mellett
Ilyen szép hotelben foglalhatunk szobát

A Srdiecko Hotel (további képek ITT) közvetlenül a sífelvonó mellett fekvő, csodaszép hotel. 3 csillagos a hotel besorolása, azonban belülről teljesen fel van újítva. Szép, fa burkolatú szinte minden helyiség. Az alap foglalás a reggelit tartalmazza és félpanziós ellátásra is be tudunk fizetni. Egyes csomagajánlatok még a síbérletet is tartalmazzák.

Hotel Srdiecko alsó szintje a Jasná sípályán, Magyarországhoz közel
Kényelem és minőség, csak Neked

A kényelmes lobby bárból pontosan a felvonóra és a ski bárra lesz rálátásunk. Hogy a pihenésünk tökéletes legyen szaunával, masszázzsal és jakuzzival kedveskedik a hotel. A Srdiecko Hotel az egyik legjobb választás, ha Magyarországhoz közeli sípályán, zavartalanul pihennék pár napot. A 2023/24-es síszezonban 31e Ft / fő reggelivel (itt további 10%-os Genius kedvezmény is elérhető). Képek, szállásfoglalás >>

Magyarországhoz közeli szálláshely a Chata Tale
A Chata Tale olyan igényes mint egy hotel, de panziós árat fizetünk

A Chata Tale (további képek ITT) Jasná sípálya bejáratához legközelebbi faluban található a magyarok kedvence, a Chata Tale panzió. Belülről teljesen felújított a panzió, igazából olyan mintha egy kis butik hotelben járnánk. 2 fős szobákat, és 2-3 hálószobás, családi apartmanokat bérelhetünk. A foglalásunk mellé bőséges svédasztalos reggeli jár. Ez a legjobb ár/érték arányú, ellátást is biztosító szálláshely az egész környéken. A 2023/24-es síszezonban 19e Ft / fő reggelivel (itt további 10%-os Genius kedvezmény is elérhető). Képek, szállásfoglalás >>

Szlovákia – Donovaly sípark 🇸🇰

Donovaly kellemes dombjain hosszan elpihenőzik a szemünk, miközben a Magas-Tátra felé haladunk. Jöjjünk is vissza síelni, hiszen a Donovaly a Magyarországhoz legközelebb eső síközpont.

Egy kifejezetten gyerekes sícentrumról van szó, hiszen alig 11 km a teljes pályahossz, mely kezdő-haladó útvonal. 👧🎿

🚘 Utazás: Gyakorlatilag ugyanúgy kell haladnunk, mintha a Gyömbérre mennénk. Budapest irányából folyamatosan Vác felé tartunk, majd Hontnál lépjük át a szlovák határt. Szlovákiában Zólyom, Besztercebánya, majd Donovaly az útvonal. Budapesttől számítva, pontosan 3 óra az utazási idő.

Donovaly sípark Magyarországhoz közel
Egy egész síkomplexum található Donovalyban

A Donovaly sípark mára teljesen fel lett újítva. A régi sífelvonókat lecserélték, gyakorlatilag új-újszerű a sícentrum minden felszerelése. Összesen 16 kabinos lift és 19 húzó sífelvonó található ezen a picike területen. Alapvetően két csúcsra tudunk felmenni a felvonókkal. A magasabb csúcs a Nová hola 1361 méterre nyúlik fel, a kisebbik csúcs pedig körülbelül fele olyan magas, mint a Nová hola. Mindegyik pálya Donovaly településre érkezik vissza. Az egész sípálya nagyjából szabadszemmel belátható.

kezdő-haladó sípályák vannak Donovalyban
Kifejezetten lankás, kezdő-haladó pályák vannak itt

A síiskola rögtön a főút mellett az éttermek, apartmanházak előtt található. Akinek van már egy kis rutinja az a szemközti lankás 4. 5. 6. pályán gyakorolhat. A haladó sípályák a Nová hola csúcsról indulnak. Itt vannak pályák melyek csak a hegytetőn visznek végig, de a 9-es pályát választva, egészen Donovalyig is visszacsúszhatunk. Ez a 9-es út a leghosszabb. 2200 méter hosszan, 450 métert süllyedünk mire visszaérünk Donovalyba. Akik a teljesítménysportot szeretik, egy 18 km hosszú sífutópálya áll rendelkezésre. Éjszakai síelésre – a lankás oldalon – a 4. 6. pályán van lehetőség.

Donovaly gyerekes sípark
Egész végig nyugodtan sörözhetünk, mert minden a helyszínen van

Donovaly mára teljesen kiépült. Minden megtalálható itt, ami egy kényelmes pihenéshez szükséges. Sok-sok apartman, félpanziós ellátást is biztosító hotel, éttermek, büfék, bank, élelmiszerbolt, sőt még discó is.

Ha Donovalyt választjuk, nem kell kocsiba ülnünk, amíg itt vagyunk. 🥳🍻

Összességében a Donovaly sípark egy kifejezetten családos-gyerekes létesítmény. Legnagyobb előnye, hogy rendkívül közel fekszik Magyarországhoz és a helyszínen megtalálható minden. Tökéletes választás, pár napos pihenéshez.

• magasság: 914 m – 1361 m
  • teljes hossz: 11 km
  • szintek: 🔵 5 km könnyű, 🔴 6 km haladó, ⚫ 0,1 km nehéz
  • hóágyú: 400 db
  • nyitvatartás: 2023.12.16. – 2024.03.24. 9-17 óra között

Donovaly síbérlet árak euróban (2023/2024) 💶

• 1 napos: 39 felnőtt, 34 diák, 29 gyerek
  • 2 napos: 78 felnőtt, 68 diák, 58 gyerek
  • 3 napos: 114 felnőtt, 99 diák, 85 gyerek
  • 4 napos: 148 felnőtt, 128 diák, 109 gyerek

Szállások a Donovaly sípark mellett 👪🏠

Sokat foglat apartmanok, hotelek a síközpont közelében

Olcsó szállás Magyarországhoz közel
Kifejezetten olcsó szállás a Vavrús apartman

A Vavrús apartman (további képek ITT) csupán 3 perc sétára található a síparktól. Felújított 2 fős stúdiót és 3 fős, modern apartmanokat bérelhetünk. Ez az egyik legolcsóbb szálláslehetőség a környéken. Ide a kutyusunk is magunkkal hozhatjuk. A 2023/24-es síszezonban 21e Ft 2 főre. Képek, szállásfoglalás >>

Családi apartmant bérelhetünk Donovalyban
Osztott szintes, családi apartmant bérelhetünk a sípálya mellett

A Legits apartman (további képek ITT) szintén a sípálya mögött található az apartmanház. Egy 1 hálószobás 4 fős, és egy osztott szintes családi apartmant bérelhetünk, mely maximum 8 fő részére nyújt szálláslehetőséget. Az apartmanból a sípályára látunk rá. Nincs is más teendő, kapjuk fel a léceinket és irány a pálya. A 2023/24-es síszezonban 52e Ft 4 főre, 68e Ft 8 főre (itt további 10%-os Genius kedvezmény is elérhető). Képek, szállásfoglalás >>

Residence Hotel Donovaly
Igazi 4 csillagos, elegáns hotel a Residence

A Residence Hotel (további képek ITT) egy 4 csillagos, brutál szép, hatalmas hotel. Ha igazán minőségi, top szállást keresünk, itt érdemes foglalni. Sima, deluxe szobákat, 1 illetve 2 hálós sima és deluxe apartmanokat tudunk foglalni. A foglalásunk a svédasztalos reggelit is magában foglalja. Hogy kényelmes legyen az itt tartózkodásunk, szauna, masszázs, fitnesz és egy különálló gyerek játszószoba is rendelkezésre áll. Itt tökéletesen pihenhetünk. A 2023/24-es síszezonban 35e Ft / fő reggelivel. Képek, szállásfoglalás >>

Szlovénia – Mariborsko Pohorje síközpont 🇸🇮

A Mariborsko Pohorje sípálya mindössze 90 kilométerre fekszik a magyar határtól, Budapesttől pedig 345-re. 250 hektáron terül el a sípálya. Valójában két csúcsot és a közben levő domboldalt foglalja magában. Mintegy 40 kilométernyi sípálya található itt, így

a Mariborsko Pohorje Szlovénia egyik legnagyobb és legjobb síterepe. 🏆🏂

🚘 Utazás: Az M7-es autópályán egészen Letenyéig kell vezeti. Itt – még a letenyei határ előtt – térünk rá a Szlovéniába tartó M70-es gyorsforgalmi útra. Pince településnél érkezünk meg Szlovéniába. Rajta maradunk a határtól induló A5-ös autópályán, mely Mariborba fut bele. Maribor átellenes oldalán található a sípálya.

Mariborsko Pohorje egy Magyarországhoz közeli népszerű sípálya
Mintegy 22 felvonó található a síterepen

A Mariborsko Pohorje síterep a bolfenki és az arehi domboldalból áll. Az első vagyis a bolfenki a haladó pálya, az Areh csúcs, pedig egy lankás domboldal. 22 felvonó található a síparadicsomban, a két domboldal között pedig buszon viszik a sportolókat. A sípálya bejáratától nagykabinos felvonóval az első, vagyis a Bofenk – haladó – csúcsra tudunk felmenni.

Kezdő síiskola
Kezdő szinttől a fekete pályáig, minden magtalálható itt

A kezdő sípálya, síiskola – a Turisticna Proga – az első csúcson található. Ez egy jól kitáblázott, nagyon lankás, kék útvonal. Ha elsajátítottuk az első lépéseket, a két csúcs közötti lankás részeken a 13-as, 14-es pályán tudunk kis gyakorlatot szerezni. Összesen 3 síiskola van a pályán és 22 felvonó segíti a haladásunkat. Éjszakai síelésre is lehetőség van. Az első, vagyis a bolfenki oldal van kivilágítva. Éjjeli síelés kedden, pénteken és szombaton van, este 21 óráig.

Mariborsko Pohorje Szlovénia síelés
Itt Szlovéniában minden egy helyen van – mégcsak kocsiba sem kell ülnünk

A Mariborsko Pohorje sípálya mellett rögtön több szálloda és egy hatalmas apartmantelep található. Érdemes betérni Mariborba is, mert hétvégéken nagyon jó bulikat szerveznek a helyi kocsmákban, szórakozóhelyeken. A Mariborsko Pohorje sípálya egy Magyarországhoz közeli síterep. Az nagyon jó itt, hogy a sípálya gyakorlatilag összeépült Maribor településsel. Sok-sok pályaszállás van itt – mivel sok az apartman, árverseny van – és taxival Maribor óvárosába is be tudunk menni.

Ha Mariborsko Pohorjét választjuk, nem kell kocsiba ülnünk. 🥂👍

Szuper választás akár egy hétvégére, vagy hosszabb időre is.

• magasság: 325 m – 1327 m
  • teljes hossz: 41,5 km
  • szintek: 🔵 23,5 km könnyű, 🔴 13 km haladó, ⚫ 5 km nehéz
  • hóágyú: 92 db
  • nyitvatartás: 2023.12.01. – 2024.03.31. 9-16 óra között

Mariborsko Pohorje síbérlet árak euróban (2023/2024) 💶

• 1 napos: 43 felnőtt, 37 diák, 25 gyerek
  • 2 napos: 76 felnőtt, 64 diák, 43 gyerek
  • 3 napos: 109 felnőtt, 92 diák, 56 gyerek
  • 4 napos: 129 felnőtt, 109 diák, 69 gyerek

Szállások a Mariborsko Pohorje sípálya mellett 💰🏘

Sokat foglat szállások a síközpont közelében

Olcsó szobát bérelhetünk a sípálya mellett
Kifejezetten olcsó szálláslehetőség a Beros bed & breakfast

A Beros bed & brekfast (további képek ITT) a pályabejárattól két utcányira található a vendégház. Teljesen felújított családi házban, 2-3-4 fős szobákat bérelhetünk. Hatalmas konyha tartozik a szobákhoz, ahol elkészíthetjük az ételünket, de reggeli is kérhető. Összesen 9 személy fér el itt. A Beros B&B kiváló szálláslehetőség, ha nem akarunk sok pénzt költeni, viszont a sípálya közelében szeretnénk lenni. A 2023/24-es síszezonban 12,5e Ft / fő. Képek, szállásfoglalás >>

Családi apartman a Mariborsko Pohorje síparadicsom közelében
A Gondola apartman családoknak vagy baráti társaságnak ideális választás

A Gondola apartman (további képek ITT) rögtön a sípálya melletti utcában fekszik. Egy 60 nm-es, két hálószobás modern lakást bérelhetünk, mely összesen 5 vendégnek nyújt kényelmes szálláslehetőséget. Gyakorlatilag az egész alsó szint a miénk lesz. Ez a magyarok által egyik legtöbbet foglalt apartman a sípálya mellett. A 2023/24-es síszezonban 39e Ft 4-5 főre. Képek, szállásfoglalás >>

Butik hotelben is van szálláslehetőség
Kényelmes hotelben is foglalhatunk szállást

A Pohorje butik hotel (további képek ITT) mely a sípályától pár méterre található alpesi stílusú, butik hotel. Nem annyira elegáns, mint amit a butik hotelektől megszokhattunk, inkább egy alacsony szobaszámú, 3 csillagos hotel a besorolása. 2 fős és családi szobákat bérelhetünk. Szuper választás, ha a síterep mellett, kényelmesen pihennénk. A 2023/24-es síszezonban 27e Ft / fő reggelivel (itt további 10%-os Genius kedvezmény is elérhető). Képek, szállásfoglalás >>

Ausztria – Semmering sípálya 🇦🇹

A Semmering egy Magyarországhoz közeli síterep Ausztria keleti oldalán. Egészen pontosan a Keleti-Alpok legmagasabb csúcsánál, az 1782 méter magas Stuhleck lábainál járunk. A Semmering sípályán elsősorban könnyű útvonalak találhatók.

🚘 Utazás: Magyarországon folyamatosan Győr felé haladunk az M1-es autópályán. Győr után Sopron felé vesszük az irányt. Az osztrák oldalon Bécsújhely felé vezetünk, majd rövid vezetéssel elérjük Semmeringet. Távolság Budapesttől 300 km.

Pár órás vezetéssel elérhető a sípálya
Magyarországhoz közel fekszik és könnyű-közepes pályák alkotják

Semmering egy kifejezetten könnyű pályákból álló síterep. ⛷👪

Egy közepesen kicsi sícentrumról van szó, hiszen 26 kilométer az összes pályahossz, s ennek 90%-a kék, vagyis könnyű útvonal. 4 ülős és 7 húzós felvonóval rendelkezik a pálya.

Semmering sípálya Ausztria
Mindössze egy gyors pálya van, a többi lankás

A sícentrum bejáratától 2 felvonóval érjük el a szakasz legmagasabb pontját, az 1774 méter magas Bergstationt. Innen kék és piros pályákon csúszhatunk le a kiindulási pontig. A leggyorsabb pálya a központi felvonó melletti 1b pálya. Van külön szánkópálya is. Ezt a sícentrum jobb oldali szélén az 1c pálya. Szánkót a Buchebner üzletben tudunk bérelni. Természetesen van síiskola és éjszakai síelés is.

Jöjjünk Semmering Ausztriában pár napra síelni
Töltsünk itt egy hétvégét

A magyarok körében nagyon népszerű a Semmeringi sípálya, hiszen Magyarországhoz közel fekszik és többségében kezdő pályákból áll. Ha itt eltöltenénk pár napot és felkeresnénk a környék látnivalóit, Bécs, Grác, Szombathely és Sopron nagyjából azonos távolságra esnek.

• magasság: 777 m – 1774 m
  • teljes hossz: 26 km
  • szintek: 🔵 20 km könnyű, 🔴 6 km haladó
  • hóágyú: 66 db
  • nyitvatartás: 2023.12.01. – 2024.04.01. 8:30-16

Semmering síbérlet árak euróban (2023/2024) 💶

• 1 napos: 59,5 felnőtt, 51,5 diák, 29,5 gyerek
  • 2 napos: 112 felnőtt, 97,5 diák, 56 gyerek
  • 3 napos: 162 felnőtt, 140 diák, 81,5 gyerek
  • 4 napos: 204 felnőtt, 178 diák, 103 gyerek

Szállások a Semmering sípálya mellett 🛌🏘

Sokat foglalt hotelek / apartmanok a sícentrum szomszédságában

A Sporthotel (további képek ITT) a sípálya melletti domboldalban fekvő, hatalmas, 4 csillagos hotel. Sima és superior szobákból tudunk választani. A foglalásunk svédasztalos reggelit tartalmaz, de félpanziós ellátásra is be tudunk fizetni. A hotelben külön odafigyelnek a gluténmentes és a vegán diétát követő vendégekre.

Sporthotel Semmering
Minden kényelmünk meglesz a Sporthotelben

Hogy igazán sportosak maradjunk úszómedence, fittnesz terem, pezsgőfürdő, szauna és masszás áll rendelkezésre. Ha kényelmesen pihennénk a Semmeringi sípálya szomszédságában, a Sporthotel az egyik legjobb választás. A 2023/24-es síszezonban 36e Ft reggelivel, 46e Ft félpanzióval. Képek, szállásfoglalás >>

Centrál Panzió a Semmering sípálya mellett
Kifejezetten jóáras szálláslehetőség a Centrál Panzió

A Centrál Panzió (további képek ITT) a sípálya bejáratától 100 méterre, teljesen új építésű panzióban 2-3-4 ágyas, modern szobákat foglalhatunk. A foglalásunk mellé bőséges reggeli jár. Ez a magyarok által egyik legkedveltebb szálláshely. A 2023/24-es síszezonban 43e Ft / fő reggelivel (itt további 10%-os Genius kedvezmény is elérhető). Képek, szállásfoglalás >>

Ne feledjük, ha síelni megyünk, kössünk külön sport utasbiztosítást!

Képek forrása: Jasná Idegenforgalmi Közösség, Donovaly Idegenforgalmi Közösség (Donovaly Snow Park), Mariborsko Pohorje Idegenforgalmi Közösség, Semmering Idegenforgalmi Közösség, Booking.com

Szemszárazság okai

Szemszárazság – okok és tudnivalók

Négyévszakos gumi tudnivalók

Kiknek való a 4 évszakos gumik?