Horvátország homokos strand
in

Fürödjünk Horvátország legszebb strandjain

Bármerre is járjunk, csodálatos szigetek és a türkizkék tenger alkotja Horvátország tengerpartját. A legközelebbi horvát tengerpart alig 500 kilométerre esik Budapesttől. A legtávolabbihoz sajnos sokat kell utazni. Ebben a cikkben a legszebb horvátországi strandot mutatjuk be, melyeket érdemes legalább egyszer felkeresni.

Nin – a királyné kedvenc strandja

Zadartól picit északra járunk egy lapos területen. Nin óvárosa egy pici szigeten található. Ez egy kis homoksziget. Alig van emelkedése. A legmagasabb pontja is mindössze 4 méter. Eredetileg Nin volt a horvát királyok koronázóvárosa. Az első horvát királyt – Branimirt – is itt koronázták meg 879. június 7-én. Azóta június 7-e a horvát államalapítás ünnepe.

Homokos tengerpart Horvátországban a Királyné strandja
Hatalmas homokos földnyelv a Királyné strandja

Nin előtt hatalmas, homokos földnyelvek találhatók. A kisvárost mindkét irányból homokos földnyúlványok veszik körbe. Az északi félsziget a Plaža Ždrijac, a déli pedig a Kraljičina plaža vagyis Királyné strandja. Ehhez egy legenda is tartozik. Tomislav király felesége, messze földön híres volt szépségéről. Az első horvát királyok itt éltek Ninben, Tomislav gyönyörűszép feleségének pedig a Kraljičina plaža volt a kedvenc tengerpartja.

Egyik legjobb homokos strand Horvátországban a nini Kraljičina plaža

Ez egy nagyon lassan mélyülő, lagúnás, kifejezetten kisgyerekes strand. 🏖👪

Ahogy a képen is látható, ez egy teljesen lapos, homokos, lagúnás terület. Ennek a tengerpartnak egyetlen mély pontja, a két földnyúlvány közötti tengeri átjáró. Mindezt leszámítva, kifejezetten egy kisgyerekes, homokos tengerparton járunk. Az északi földnyelvnél, pont a strand mögött is foglalhatunk apartmant, a Kraljičina plažat autóval tudjuk megközelíteni. Ha Ninben nyaralnánk, innen Zadar óvárosa és hajóval a Kornati-szigetcsoport érhető el könnyen.

Szállás Horvátországban a nini homokos strand mellett
Modern apartmant bérelhetünk a homokos strand mellett

Az Anzotika apartman (további képek ITT) a Kraljičina plaža strand szomszédságában fekvő, baráti árakkal rendelkező szálláshely. Egy két hálószobás, nagy, családi apartmant bérelhetünk itt.

Modern apartman Horvátországban Nin városnál
Két hálószobás lakásunk lesz, ingyenes klíma használattal

Teljesen új a lakás berendezése. Mind a homokos strand, mind Nin óvárosa gyalogosan könnyen elérhető. A parkolás és a klíma használata ingyenes, sőt még egy hatalmas grill található az udvaron. Árak: 2023-ban tavasszal / ősszel 33e Ft, nyáron 55e Ft 4 főre. Képek, szállásfoglalás >>

Bol – fényes aranyszarva

A Zlatni Rat – magyarul Aranyszarv – strandot, a Brac sziget déli oldalán, Bol város külterületén találjuk. A hosszan elnyúló, köves partot a tenger és a szelek mozgása alakította ki. A földnyelv ma is mozgásban van.

A Zlatni Rat Horvátország egyik legszebb strandja

Attól függően éppen melyik tengeri áramlat az erősebb, egyszer balra, máskor jobbra hajlik el. 🌊

A Zlatni Rat egy erősen kavicsos strand. Elég gyorsan is mélyül. Mivel ez egy eléggé szeles terület, így sokszor jó nagy hullámok vannak. Nem kell félni a széltől, nem annyira durván szeles, csak annyira, hogy itt biztosan nem lesz melegünk. Az Aranyszarv strand nagyon jól felszerelt. Előre telepített napágyak várják a turistákat, kajakot, SUP-ot lehet bérelni, van vízi vidámpark, a fák árnyékában pedig büféknél, koktél bárokban pihenhetünk egy kicsit. A strandon hamburgert, bureket, salátát tudunk vásárolni. Rendes étterem kicsit beljebb található.

Csodaszép strand Horvátországban, amit látni kell
Horvátország egyik legszebb strandját autóval vagy hajós kirándulással érjük el

A Zlatni Rat strandot úgy tudjuk megközelíteni, ha itt nyaralunk a Brac szigeten vagy ha a Split régióban – mondjuk Makarskán, Omisban, Trogirban – nyaralunk és olyan hajós kirándulásra fizetünk be, mely a Zlatni Rat strandra megy. Ezek általában egész napos hajós kirándulások, melyek az ebédet is tartalmazzák. Érdemes befizetni egy ilyen programra. Ha a Brac szigeten nyaralunk és kocsival érkezünk, pontosan a strand mögött található egy hatalmas parkoló (ITT).

Tökéletes nyaralás Horvátországban a Brac szigeten
A Brac szigeten legalább egy heti látnivaló van

A Brac sziget egyébként egy hatalmas kiterjedésű sziget, a Split régió közepén. Splitből komppal lehet átjönni Bracra. Jó 40 perc az út. A komp Supetarnál köt ki, innen érjük el a sziget további településeit. A Brac szigeten a legtöbb település az északi oldalon található. Itt Supetarban is foglalhatunk szállást, de a szomszédos Splitska, Postira, Mirca vagy Sutivan ugyanolyan jó választás. A Brac szigeten annyi látványosság van, hogy szinte minden napra jut valami érdekes programlehetőség. Nézzük meg a boli Zlatni Rat strandot, a Blaca kolostort, a Lovrecina öblöt – mely szintén Horvátország legszebb strandjai közé tartozik – a régi római kőfejtőket, illetve a híres olíva mezőket.

Paradise beach – a legjobb homokos strand

A Paradise beach vagyis Paradicsompart strand, a Rab sziget északi végén található. Ugyan Horvátország strandjai alapvetően sziklásak, kavicsosak, de itt a Rab szigeten, szinte minden településnél homokos tengerpart van. Ezek közül is a Paradise beach legnagyobb és legjobb.

Homokos strand Horvátországban a Paradise beach
A Paradise beach az egyik legjobb gyerekes strand Horvátországban

A Paradicsompart strand egy két kilométer széles öbölben helyezkedik el. Teljes mértékben homokos a partja és rendkívül lassan mélyül a tenger.

Annyira lassan mélyül, hogy akár fél éves gyerekkel is biztonságosan fürödhetünk. 👶⛱

A parton egész végig előre telepített napernyők alatt pihenhetünk, s mögöttünk több étterem és büfé várja az éhes vendégeket. Annyira lankás a partja, ha belemegyünk a vízbe, hosszú métereken keresztül csak sétálunk-sétálunk és alig térid ér a víz. A stranddal szemben van egy kis sziget. Elvileg még oda is át lehet sétálni. Ez a strand tényleg olyan biztonságos, mintha a Balaton déli partján strandolnánk.

Szinte csak gyerekes strandokat találunk a Rab szigeten
Finom, forró, homokos strand

A lankás, lagúnás part miatt, már június közepétől kellemes langyos a tenger. Nem kell aggódni a hőség miatt, ugyanis az öböl keletről nyitott ezért mindig érkezik egy kis hűsítő, hegyvidéki levegő. A Paradicsomparton napágyakat, vizibiciklit, SUP-ot bérelhetünk. Van egy kis vidámpark, ahol este jót szórakozhat a család. Rögtön a part mellett apartmanokat illetve hotel szobákat foglalhatunk. A Rab sziget kiváló választás, hiszen Magyarországhoz közel fekszik, nagyon jól felszerelt a Paradise beach és több másik homokos strandot is kipróbálhatunk még a Rab szigeten.

San Marino Sunny Resort Lopar homokos strandján
Több szárnyból áll a San Marino Sunny Resort

A San Marino Sunny Resort (további képek ITT) rögtön a homokos strand partján fekszik. Ez egy hatalmas resort, ahol több hotel-szárny található. A Veli Mel és a Sahara szárnyakban 3 csillagos minőségű 2 fős és családi szobákat foglalhatunk, a Plaza Family és a Lopar Family hotelekben, nagyon igényes, 4 csillagos superior felszereltségű szobák, lakosztályok várják a családokat.

Tengeri kilátásunk lesz a szobákból
Superior, standard és gazdaságos felszerelés közül válogathatunk

Hatalmas étteremmel rendelkezik a resort, foci, tenisz, röplabda pályák és minigolf van a helyszínen. A lopari homokos strand, pontosan a hotel előtt található. Semmi mást nem kell csinálni, csak előre a fenyvesek felé sétálunk. A San Marino Resort ingyenes parkolást, WIFI használatot biztosít még, s ide a kutyusunk is magunkkal hozhatjuk. Ez a legjobb szálláslehetőség Loparon. 2024-ben 22e Ft tavasszal, ősszel, 37e Ft nyáron félpanzióval. Képek, szállásfoglalás >>

Sveti Ivan – amit gyalogosan is felfedezhetünk

Ha nyugis helyen nyaralnánk, a Cres szigeten keressünk szállást. Cres egy hatalmas kiterjedésű sziget, mely Magyarországhoz nagyon közel fekszik. Mivel dombos az egész sziget, ezért viszonylag kevés település található itt, viszont annál több a gyönyörű tengerpart.

Horvátország egyik legszebb strandját gyalogosan is felfedezhetjük
Gyalogosan is könnyen felfedezhető a Sveti Ivan strand

Cres egyik legszebb strandját Lubenice település mellett találjuk. A horvátországi falucskáktól eltérő módon Lubenice nem a tengerparton, hanem egy hegy tetején található. A falu egyébként majdnem teljesen kihalt, ezért szinte eredeti állapotában tekinthető meg. Innen Lubenicéről kell leereszkedni Horvátország egyik legszebb strandjához a Sveti Ivan strandhoz. Egy hatalmas kavicsos öböl található itt és a kristálytiszta tenger. Ha a Cres szigeten járunk, érdemes lemászni a Sveti Ivan strandhoz. Ha nem akarunk annyit mászni, hajós kirándulással is elhoznak ide.

Makarska strandja – ahol sose áll meg az élet

Horvátország legjobb strandjai között tartják számon a makarskai plaža-kat. Makarska Horvátország déli részén található már, egy csodaszép hegyes vidéken. Majdnem 2000 méter magas hegyek lábainál, kristálytiszta tengerparton, zöldellő és árnyékot biztosító mediterrán fenyvesek alatt járunk.

Horvátország egyik legjobb úticélja Makarska
Két öböl partján terül el Makarska

Makarska – mely nevét a velencei-török háborúk idejéből örökölte – két hatalmas öböl partján fekszik. A város a nyugati öbölben kezdett el kialakulni, majd az idegenforgalom fejlődésével, szépen áthúzódott az élet a felső öbölbe. Horvátország strandjai közül, itt Makarskán tapasztalhatjuk meg, milyen az igazi nyaralás. A Gradska plaža (városi strand), egy vagy másfél kilométer hosszú, íves öbölben található. Egész végig magas fenyvesek árnyékában pihenhetünk, előttünk pedig a fehéren rikító kavicsos part, majd azt a türkizkék tenger követi.

Makarska legjobb strandja a Gradska plaza

Szinte amíg a szem ellát, fürdőző embereket láthatunk mindenhol. 🤿🏄‍♀️

Annyira nagy a strand, hogy három aquapark is elfér benne és több helyen van kajak, SUP és vizibicikli bérlési lehetőség. A tengerpart mögött egy hosszasan elkígyózó bevásárlóutca, éttermek, büfék, fagyizók találhatók. A strand déli oldalán a Szent Péter félsziget végén, egy tengerparti lounge bar található, a part átellenes oldalán pedig még óriáscsúszdára is befizethetünk. A makarskai strand tényleg annyira jól felszerelt, hogy nem fogunk unatkozni, ha egy fél napot a strandon töltünk. Makarska további különlegessége az, hogy itt akkor sem áll meg az élet, ha lemegy a nap. Éjjel tovább lüktet az élet a helyi diszkókban. Ezeket a helyeket kell keresni: Deep, Cave, Pan Peter.

Kiváló árakkal rendelkező hotel Horvátország egyik legszebb tengerpartján
Gyönyörűszép kilátásunk lesz a teraszról

Makarskán a Hotel Maritimoban (további képek ITT) érdemes szállást foglalni. Sajnos Makarska annyira szép, annyira felkapott, sokszor ugyanannyit fizetünk egy apartmanért, mint egy olcsóbb hotelben. Ezért javaslom a Maritimot.

Modern hotel, rögtön a tengerparton
Modern hotelben, korrekt árak mellett nyaralhatunk

A Gradska plaža északi végén járunk, az óriáscsúszda mögött. A Hotel Maritimo közvetlen tengerparti, új építésű, kis szobaszámú hotel. A méregdrága hotelekkel ellentétben, a Maritimo nem a nagy strand mögött, hanem kicsit feljebb fekszik. A hotelben kétszemélyes szobát, apartmant és lakosztályt bérelhetünk. Sok szobához hatalmas erkély tartozik. 2024-ben tavasszal / ősszel 17e Ft, nyáron 41e Ft / fő reggelivel. Képek, szállásfoglalás >>

Sakarun – a távoli homokos lagúna

A Sakarun strand Zadarral szemben, kint a nyílt tengeren fekszik. A legutolsó szigeten – a Dugi szigeten járunk – s annak is a legutolsó öblében. Innentől nincs már más csak a nyílt tenger, majd Olaszország.

Homokos strand Horvátországban a Sakarun
Mindentől távol található a Sakarun strand

A Dugi sziget partvonala végig sziklás. Egyedül a Sakarun öbölben találunk homokos tengerpartot. Jó egy kilométer az öböl kiterjedése. A partja köves, ahogy bemegyünk a tengerbe akkor érezzük a homokos tengerpartot. Nagyon lassan mélyül a tenger itt a Sakarun strandon. Már májustól fürdésre alkalmas. A Sakarun strand kocsival nehezen megközelíthető (úgy tudjuk elérni ha Zadarból komppal elmegyünk Saliba, majd végig vezetünk a Dugi szigeten). A legjobban úgy járunk, ha Zadarban befizetünk egy Sakarun hajós kirándulásra.

Stiniva – a távoli gyöngyszem

Már többször is Horvátország legszebb strandjának választották a vis szigeti Stiniva strandot. Stiniva egy pici öböl, melyet két penge sziklafal fog közre. Igazi szépsége csak akkor látszódik, amikor beérkezünk az öbölbe és visszanézünk. A monumentális sziklafalak gyakorlatilag teljesen közrefogják a tengert. Nagyon szép látvány.

Horvátország egyik legszebb strandja a vis szigeti Stiniva
Nehezen megközelíthető, de az egyik legszebb strand Horvátországban

Rendkívül nehéz megközelíteni a Stiniva strandot. Kint vagyunk a nyílt tengeren, a legutolsó szigeten és annak is a legutolsó és legnehezebben megközelíthető öblében. Az egyetlen megközelítési lehetőség – hacsak nincs saját hajónk – a Vis szigetről induló kirándulóhajók. Erre érdemes befizetni. Ha gyalogosan közelítenénk meg Stiniva strandot, a Vis szigeten Marine zemlje falucskától nem messze van egy parkoló – ahol nagyjából 10 kocsi fér el – s innen kell a tűző napon lemászni, majd a nap végén vissza. Indulás előtt jól készüljünk fel, szalmakalappal, vízzel, csokival, naptejjel, mert a cres szigeti Sveti Ivan strandhoz hasonlóan, jó 40 perc az út egy irányban.

Végül, pihenjünk Rabac színes tengerpartjain

Az Isztriai-félsziget keleti partján járunk, egy picike városkában. Rabac eredetileg egy zsákfalu volt. Alig volt lakosa. Az Osztrák-Magyar Monarchia nemeseinek terjeszkedése következtében figyeltek fel rá. Mára szinte teljesen beépült apartmanokkal Rabac domboldala, a partján pedig egymást érik a jobbnál-jobb szállodák.

Színes tengerpartok Horvátországban Rabac városánál
Végezetül, keressük fel Rabac színes tengerpartjait

Mindettől függetlenül Rabac még mindig egy alvó város. Közel s távol nincs másik település, így az Ucka hegység lábai előtt, egy virágos, mediterrán és nagyon tiszta vizű városról van szó. Bármelyik rabaci strandot is válasszuk, mindegyik kristálytiszta vízzel rendelkezik. A tengeren jó hosszan ellátunk a Cres sziget partjai mellett. Rabac akkor jó választás, ha Magyarországhoz közel maradnánk, szeretnénk érezni a természet illatát, s mind e mellett minőségi szállást keresünk.

Képek forrása: Közép-Dalmácia Idegenforgalmi Közösség, Rabac-Labin Idegenforgalmi Közösség, Nin Idegenforgalmi Közösség, Rab Idegenforgalmi Közösség, Makarska Idegenforgalmi Közösség

OTP Apple pay beállítása

Apple Pay – OTP beállítások, limitek módosítása!

Allianz casco

Jégeső, rongálás, vadkár. Mire fizet az Allianz Casco?